Cykl artykułów Dariusza Ambroziaka oraz doktora Krzysztofa Fronczyka poświęconych zagadnieniu tworzenia profesjonalnych testów wiedzy. Cykl składał się z 3 części:

Część 1: Jak tworzyć bank pytań do testu wiedzy?

Określenie poziomu wiedzy z danego tematu stanowi istotny etap selekcji czy też oceny rozwoju pracowników. Wykonanie takiego pomiaru jest konieczne w przypadku sprawdzenia znajomości sprzedawanych przez handlowców produktów i usług lub wiedzy wyniesionej przez pracowników ze szkolenia. Jak przygotować odpowiedni test, aby zapewnić firmie największą efektywność?

Część 2: Jak rozpoznać rzetelność testów wiedzy?

Istotnym zagadnieniem pomiaru wiedzy pracowników jest jego dokładność. Precyzja pomiaru testem nazywana jest rzetelnością testu wiedzy. Rzetelność odpowiada na pytanie, czy dobrze mierzymy to, co mierzymy. W przypadku testów wiedzy odpowiada na pytanie, czy nasza „linijka” jest dobrze wyskalowana.

Część 3: Benchmarki w testach wiedzy, czyli jak wyznaczyć próg zaliczenia testu.

Właściwie skonstruowany test wiedzy pozwala na trafniejsze wyłowienie właściwych kandydatów w trakcie procesu selekcji. Używając wyników z testów wiedzy, możliwe jest uszeregowanie ludzi według wzrastającej kolejności uzyskanych wyników. W praktyce jednak bardzo często pojawia się problem podjęcia decyzji o tym, jaki poziom wiedzy jest akceptowalny. Innymi słowy, chodzi o to, jaka wartość jest wystarczająca do tego, żeby uznać, że dana osoba posiada wystarczający zasób wiedzy.