analiza sieci społecznych

/analiza sieci społecznych

7 deadly sins of social network analysis

Grzegorz Rajca: Social network analysis (SNA) is a method of analyzing and visualizing social structures, represented in a form of graphs. Although the method itself isn’t new, it has recently become popular, as new software is developed which makes SNA easy and cheap to carry out. However this method has some pitfalls, which may be problematic for analysts who aren’t familiar with it. Here I present a list of 7 mistakes, which keep reoccurring in the field of organizational psychology.

Wąskie gardła – interaktywny model symulacyjny

Grzegorz Rajca: model symuluje rozprzestrzenianie się informacji w grupie osób. Wybrana do symulacji grupa charakteryzuje się dość szczególną strukturą sieciową: składa się z dwóch silnie związanych podgrup, prawie całkowicie od siebie odizolowanych. Jedyna ścieżka komunikacji łącząca obie podgrupy to jedna para znajomych, z których każdy przynależy do innej podgrupy. W sieci występuje więc struktura znana jako wąskie gardło – bottleneck.

Analiza Sieci Społecznych – wprowadzenie do metody

Grzegorz Rajca i Dariusz Ambroziak: wprowadzenie do stosowania analizy sieci społecznych w organizacji. Celem części 1 artykułu jest wprowadzenie do analizy sieci społecznych – metody badawczej umożliwiająca pomiar kapitału społecznego w organizacji. Część 2 część cyklu poświęcona jest praktycznym zastosowaniom tej metody w środowisku organizacyjnym.

HR Directors Summit, III edycja – relacja z wystąpienia (być w sieci, czyli o wdrożeniu telepracy w Wolters Kluwer Polska)

,

Dnia 17 stycznia 2012, w Hotelu Marriott w Warszawie odbyła się III edycja konferencji HR Directors Summit. W spotkaniu tym, zorganizowanym przez Wolters Kluwer Polska, wzięło udział liczne grono dyrektorów HR z największych polskich firm, a także wielu doświadczonych praktyków zarządzania zasobami ludzkimi. Na konferencji byli także obecni przedstawiciele Instytutu Gaussa, którzy opowiedzieli o zastosowaniu analizy sieci społecznych przy wdrażaniu telepracy.

Koneksje i kliki nie są złe

Dariusz Ambroziak i Grzegorz Rajca: koneksje i kliki nie są złe. Jak mierzyć kapitał społeczny w organizacji? Kiedy Analiza Sieci Społecznych jest przydatna działom HR? Dlaczego nie należy się załamywać, gdy okaże się, że pracownicy tworzą kliki?

HR Directors Summit, III edycja – relacja z konferencji

,

Dnia 17 stycznia 2012, w Hotelu Marriott w Warszawie odbyła się III edycja konferencji HR Directors Summit, zorganizowana przez Wolters Kluwer Polska. Było to spotkanie dyrektorów HR oraz doświadczonych praktyków zarządzania zasobami ludzkimi. Wystąpienia ułożone były w 3 równoległe ścieżki: wdrożenia na czas wyzwań, rozwiązania na czas zmian oraz pracownicy na czas wyzwań. Poniżej pokrótce przedstawiono wystąpienia i debaty, które szczególnie zwróciły uwagę obecnych na konferencji konsultantów Instytutu.

HR Directors Summit, III edycja

Dnia 17 stycznia 2012, w Hotelu Marriott w Warszawie odbyła się III edycja konferencji HR Directors Summit. Na konferencji byli także obecni przedstawiciele Instytutu Gaussa, którzy wspólnie ze swoim klientem - Wolters Kluwer Polska - opowiedzieli o zastosowaniu analizy sieci społecznych przy wdrażaniu telepracy.

Lepiej poprawić testy, niż zwolnić trenerów

Dariusz Ambroziak: jak wdrożyć metodologię do zarządzania wiedzą w dziale handlowym? Jak udrożnić przepływ wiedzy, zmienić postawy handlowców i sposób badania wiedzy pracowników? Praktyczne zastosowanie nowoczesnych i efektywnych kosztowo metod usprawniania funkcjonowania firmy opisujemy na przykładzie wdrożenia w wydawnictwie Wolters Kluwer Polska.

Kapitał społeczny w HR – czego można się nauczyć od Facebooka?

Grzegorz Rajca: W społeczeństwie opartym na wiedzy, umiejętne wykorzystanie kapitału społecznego w biznesie może stanowić klucz do znacznego zwiększenia efektywności biznesowej. O tym doskonale wiedzą biznesowi użytkownicy Facebooka.

Śniadanie HR: sieci społeczne w restrukturyzacji

Dnia 20 września 2011 w Wolters Kluwer Polska odbyło się śniadanie HR, które poprowadzili konsultanci Instytutu Gaussa: Dariusz Ambroziak oraz Grzegorz Rajca. Tematem śniadania było zastosowanie sieci społecznych jako narzędzia użytecznego w procesach restrukturyzacji.

Moc analizy sieci społecznych – ukryty potencjał biznesowy

Grzegorz Rajca: Organizacje, poza spełnianiem swoich funkcji biznesowych, stanowią podłoże dla tworzenia się sieci relacji społecznych. Wspólne środowisko pracy wymusza nawiązywanie nowych znajomości i kontaktów związanych zarówno z bezpośrednio wykonywanymi zadaniami jak i życiem prywatnym. Jakie korzyści może przynieść analiza sieci społecznych w firmie?